kan een werkgever je verplichten om de bedrijfsauto van de zaak op je naam te zetten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
ronron1212
10 jaar geleden
waarom wil hij dat?

Antwoorden (2)

Nee, dat zou toch te gek zijn dat jij de wegenbelasting en verzekering betaalt.

Toegevoegd na 1 minuut:
En eventuele boetes. En de boetes voor bedrijven voor economische delicten zoals losliggende lading op een aanhanger zijn veel hoger.
Niet intrappen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoals hierboven te lezen zitten er veel risico's aan. Maar denk ook dat als je om de een of andere reden je baan verliest je totaal geen recht meer hebt op bijstand. Deze auto wordt namelijk gezien als vermogen. Ook al doe je hem vlak daarvoor weg, kan de gemeente dit nagaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Je krijgt eerst ww Robinma en dan heeft vermogen er niets mee te maken dat geldt pas als je bijstand aanvraagt en dat is geld dat je vi de gemeente krijgt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt niet altijd recht op WW ronron. Denk aan de 26 weken regel, verwijtbaar ontslag. Uiteraard hou je je recht op WW.
En dat vermogen er pas mee te maken heegt als je bijstand aanvraagt via de gemeente, daar gaat mijn antwoord ook over. Ik had het misschien beter moeten omschrijven, maar ik doelde dus inderdaad op het recht op bijstand bij geen recht op WW.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je baas kan je niet dwingen de auto terug op zijn naam te zetten. Volgens mij kun je hem zonder problemen verkopen.