Zijn 2 holdings met daartussen een werkmaatschappij slimmer om te starten dan een VOF? Zo ja, ongeacht de grote? Ook i.v.m. het fiscaal voordeel van e

VOF heeft zóveel fiscaal voordeel, maar aangezien we beiden een gezin hebben is het misschien niet slim. Al is het bedrag dat we investeren máár 40000

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Om te beginnen bestaat de vorm VOF tegenwoordig niet meer maar is dit een Openbare Vennootschap geworden. In de vorm bestaat zowel een variant mét en zónder rechtspersoonlijkheid. Een OV heeft inderdaad veel voordelen, bovendien is de continuïteit beter gewaarborgd. Om eventuele persoonlijke aansprakelijkheid te voorkomen kan je kiezen voor een OV met rechtspersoonlijkheid. Houd er wel rekening mee, dat niet alles onder de rechtspersoonlijkheid valt. Alleen bepaalde onderdelen hiervan, toch kan dit de nodige problemen voorkomen. Je moet dit wel per notaris afsluiten, wat natuurlijk ook zijn kosten met zich meebrengt.
Drie aparte bedrijven biedt natuurlijk wel wat zekerheid, maar wees je wel bewust van het feit dat banken minder bereid zijn om hier geld aan uit te lenen, zeker als er meerdere bedrijven open staan. Verder brengen meerdere bedrijven ook meer werk met zich mee.