(Hoe) kan ik deze onderneming (self-development coaching, grafisch- en webdesign) starten? Moet ik kvk-nummer aanvragen?

November reis ik voor een jaar af naar Azië met mijn laptop om aan de volgende zaken te gaan werken:

- Ik heb de laatste jaren veel ervaring/kennis opgedaan in het coachen van mensen op een specifiek gebied. Let's call it self-development coaching. Ik wil, als het even mee zit, nog op reis beginnen met het coachen van mensen (Engels en Nederlandstalig) via skype. Om zo geld te verdienen per.

- Hiervoor ontwikkel ik onder meer een website en een blog. waar ze mijn skype coaching kunnen vinden. Tijdens mijn reis wil ik voor deze website ook een aantal Online Coaching Programma's ontwikkelen die na betalen kan worden gedownload. Een 'pakket' met PDF's, Audio en Videomateriaal.

- Ik ben verder van plan om een blog te beginnen en hopelijk een klein beetje geld te verdienen met affiliates.

- Daar komt nog bij dat ik verder vrij handig ben in grafisch- en webdesign, waar ik nu al wat werk voor verricht voor een aantal bedrijven. Hier zou ik mocht daar vraag naar zijn ook geld mee kunnen verdienen.

Nu mijn vragen dan:
- Ten eerste vraag ik mij af of ik, aangezien ik in Azïe zit, hier een kvk-nummer moet aanvragen? Dit moet ik dan doen voordat ik wegga.
- Ik ga de eerste maanden geen omzet maken omdat ik aan het ontwikkelen ben. Kan dat? Gelukkig heb ik verder weinig opstartkosten, het is allemaal service.
- Kan ik alle bovengenoemde werkzaamheden allemaal onder 1 kvk-nummer/bedrijfsnaam (zzp?) uitvoeren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Poet
10 jaar geleden
Dit zou ik eens aan een KvK vragen
ronron1212
10 jaar geleden
Als je een Nederlander bent en woonachtig in Nederland en je begint een bedrijf dan moet je een kvk nummer hebben en een btw nummer hoe wil je anders je klanten kunnen facturen als die een bedrijf hebben.

Het beste antwoord

Dit zijn werkzaamheden die niet contant betaald worden dus je hebt een bankrekening nodig. Dat maakt het aannemelijk dat de Belastingdienst het als Nederlands bedrijf zal beschouwen. Dus moet je een kvk-nummer hebben.
Maar ik zou er nog wel goed over nadenken, want voor de dingen die jij wil doen moet de acquisitie eigenlijk face-to-face zijn. Bij coaching zul je last krijgen van verschil in tijdzones.
Dus of je op deze manier ècht wat kan verdienen ....