Wat doe je met een laattijdige factuur die je ontvangen hebt na de stopzetting van je beroepsactiviteit?

Sinds 31/12/2012 ben ik gestopt als zelfstandige in bijberoep. In mei 2013 ontving ik een factuur van een leverancier met een bestelling in april 2012 die door een fout in hun systeem werd geleverd maar niet werd gefactureerd.
Ik zit hier erg mee verveeld. Ik wil wel betalen voor iets wat ik aangekocht heb, maar ik vind het een beetje laat dat ze er meer dan een jaar later mee afkomen, terwijl ik als gewone particulier de BTW niet meer kan recupereren.
Daarom vroeg ik me af wat de mogelijke oplossingen zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Zelfs als je het kunt benoemen als consumentenkoop, dan nog is de verjaringstermijn 2 jaar. de algemene verjaringstermijn kan zelfs oplopen tot 20 jaar.
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2401