Geldt het verlaagde BTW tarief (renovatie en herstel woningen) ook voor het onderhoud van brandblussers?

Mijns inziens is dit wel van toepassing op 'haspel-blussers' aan de muur met een eigen waterleiding (bouwkundig opzicht onderdeel woning), maar niet voor 'hand-blussers' die aan de muur hangen zonder eigen leiding.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.9K
ronron1212
10 jaar geleden
Nee daar geldt dat niet voor.

Het beste antwoord

Hallo,

Het verlaagde tarief van 6% is inderdaad toepasbaar op onderhoud op haspelblussers met een eigen aansluiting op de waterleiding, en niet op ‘losse’ handblussers zonder eigen leiding.

Met vriendelijke groet,

Ronald
Webcareteam Belastingdienst
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zover ik uit de voorwaarden kan halen zoals deze zijn opgesteld door de overheid valt ook het onderhoud aan brandblussers onder deze regels. (Let op! Alleen het arbeidsloon en niet de materialen)...

Voor welke werkzaamheden geldt het verlaagde btw-tarief op arbeidskosten?
het aanbrengen, vernieuwen en onderhouden van boilers, geisers, cv-installaties, gaskachels, houtkachels, warmtepompen, zonnepanelen, zonneboilers, zonwering, rolluiken, alarminstallaties, bliksemafleiders, airco-installaties en sauna’s, mits die goederen in bouwkundig opzicht onderdeel (gaan) uitmaken van de woning;

Voor welke werkzaamheden geldt het verlaagde btw-tarief op arbeidskosten niet?
- het aanbrengen, vernieuwen en onderhouden van gordijnen;
- het bestrijden van ongedierte;
- het glazenwassen van woningen;
- het slopen van een bestaande woning en het bouwen van een nieuwe woning; er is sprake van een nieuw vervaardigd goed;
- sloopwerkzaamheden die niet in het kader van renovatie- en herstelwerkzaamheden plaatsvinden;