Ik wil wellicht een eigen bedrijf als tekstschrijver beginnen? Wat moet ik hiervoor doen, en wat kost het me?

Ik heb begrepen dat een KVK-nummer aanvragen gratis is, maar moet ik wel een ander vast bedrag betalen? Of is het echt helemaal gratis om een eigen bedrijf te starten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
ronron1212
10 jaar geleden
ja als je niets anders nodig hebt wel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
je hebt tegenwoordig niet eens een middenstandsdiploma meer nodig en ook geen kapitaal meer. Een hele leuke site om van andere te leren is het Forum van de KvK
http://hallo.kvk.nl/hallo/ hier kun je met allerlei mensen van ideeën wisselen.
ronron1212
10 jaar geleden
KvK is vanaf 2013 gratis
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jullie maken het er niet duidelijker op. Is het nu helemaal gratis, excl. contributie, of niet? Anders ga ik de KvK wel mailen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lijkt me sowieso slim om ze te mailen, wie weet het nou beter dan zij zelf?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reeds gedaan ;)

Het beste antwoord

Hallo Pompiedom.

KVK kost niets en het aanvragen van een BTW nummer ook niet, maar dat wist je al. Wel zal de belasting je vragen hoeveel uur je bezig zal zijn met het werk. Dit daar men een onderscheid maakt tussen de 'Hobby" en "Profi" sektor. En een groot deel van dat verschil hangt af van hoeveel uur je met het maken van teksten bezig zal zijn. Ga je voor een optimaal gebeuren, dan willen ze ook nog wel eens verlangen dat je een heleboel aantoonbaar maakt. Dit zijn zaken zoals adverteren, inschrijven, een eigen site, kaartjes enz, enz. Dit is op zich een goede zaak, ook moet je een werkuren bestand gaan bijhouden, daar mag je alles in opnemen hoor. Dus niet alleen het schrijven maar ook onderzoek en de tijd die je hiervoor op het web door zal brengen. Ik hoop dat dit een goede aanvulling is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hartelijk dank!

Andere antwoorden (1)

De inschrijving bij de KvK is gratis vanaf 1 januari 2013. en een btw nummer kost ook niets. Zijn er kosten verbonden aan een inschrijving bij de Kamer van Koophandel?
De Kamer van Koophandel brengt geen kosten in rekening voor de inschrijving in het Handelsregister
zie ook link
ronron1212
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank voor je hulp. Laatste vraag: zijn er naast KvK nog overige kosten? Of kan ik me echt in een vloek en een zucht inschrijven?
ronron1212
10 jaar geleden
Niet voor de KvK en de belastingdienst daar zijn geen verdere kosten aan verbonden. Dus inschrijven is geheel gratis en zo gebeurd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Super, dankjewel.
ronron1212
10 jaar geleden
Voor advies gesprekken staat een vast tarief bij de KVK voor registratie staat geen kosten of bedoel je wat anders kloentje?