wat zijn de eisen aan een ruimte die mijn vriendin wil gaan gebruiken voor kapsalon?

dit zou niet een "normale" salon zijn maar alleen geschikt voor 1 tegelijk.

we wonen in het centrum van een middelgrote stad op een a1 locatie er zijn in deze straat geen kappers, (wel in zijstraten ) het pand is een bedrijfsruimte met woning (dit staat op het huur contract) de ruimte is minimaal maar ligt wel aan de wandelroute van het winkelende publiek,
het past op tekening allemaal, er zal een aantal dingen aangepast moeten worden dus er zal een paar duizend euro investeert moeten worden, maar voor de rest zijn er geen extra kosten zoals huur energie . dus eigenlijk een ideaal plan. omdat het werk op moment niet voor het oprapen ligt leek ons dit een ideaal plan, maar voordat we verder gaan fantaseren willen we graag weten wat de eventuele eisen en struikelblokken zijn ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Goed plan als je het op een goed onderbouwde basis doet.
Suc6
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ga even bij de gemeente en kamer van koophandel langs, zij kunnen je informeren en voorzien van goede adviezen.

Het beste antwoord

Ga dus altijd even naar de gemeente toe, ook al neemt u een bestaande salon over.
Misschien heeft de gemeente ondertussen wel een andere bestemming vastgesteld zodat u
na de verkoop in de problemen kunt komen.
Verder kun je contact opnemen met de branche organisatie ANKO
ronron1212