In welke branche vindt je veel durfinvesteerders?

Ik heb een baan, maar ik heb te veel kosten posten om van dat geld in een eigen bedrijf te starten.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

In Nederland in geen enkele branche veel. (Trouwens, wat is veel?)
Er is hier geen klimaat voor durfinvesteerders.
Het is zelfs zo dat die term op verschillende manieren uitgelegd kan worden.
De ene durfinvesteerder is de andere niet, en zelfs het begrip ’durfinvesteerder’ is nog helemaal niet zo makkelijk precies te omlijnen. Maar de zogeheten private equity-bedrijven hebben wel met elkaar gemeen dat hun doelstellingen doorgaans puur financieel van aard zijn. Eenmaal aan het roer proberen ze in korte tijd veel te verdienen aan het opgekochte bedrijf, waarna een snelle exit volgt. De bedrijven in kwestie blijven ontredderd over, en in het ergste geval opgezadeld met hoge schulden.

Dit gebeurt in de kranten- en tijdschriftenbranche, maar ook bijvoorbeeld in de kinderopvang.