Hoe kan ik mijn privé abonnement deels zakelijk opvoeren?

Ik heb een voordeeluren abonnement van de NS. Veel van mijn reizen die ik maak, maak ik in het kader van een zakelijk bezoek (ik ben ZZP-er), echter betaal ik het abonnement vanuit de privé. Hoe kan ik dit abonnement deels zakelijk opvoeren en hoe verwerk ik dat in de administratie? Wat is het meest handige om te doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je mag je zakelijke km opvoeren als 19 cent per km onkosten. Wel moet je dan een van/naar zakelijke km administratie bijhouden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat niet om de gemaakte reizen, maar puur om het abonnement van de NS, die kosten daarvan. De reizen op de OV chipkaart worden wél verrekend al in de administratie.
Computoon
11 jaar geleden
Een voordeelurenabonnement van NS is niet (trein) kilometergebonden.