Waar koop ik hittebestendige reukvrije plastic of rubber vellen van minder dan 1 mm dikte?

Ik zoek buigzaam plastic/rubber folie die makkelijk op te blazen is (dus met een kleine dikte) en waar redelijke spanningen op mag staan (voor toepassingen als opblaasbedden voor het zwembad). Omdat het in contact met kleren en mensen komt mag het echter niet ruiken. In lokale winkels en bouwmarkten heb ik geen geschikte kandidaten gevonden. Kan iemand mij een leverancier tippen die dit soort materialen kan leveren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Da's een moeilijke vraag. Als je het namelijk hebt over reukloos, buigzaam, dun, sterk en brandveilig/hittebestendig, dan blijft er niet zo veel over. Ik zou zeggen dat je dan Teflon moet hebben. Maar je zegt dat je er opblaasbedden van wilt maken en ik zou niet weten hoe je teflonvellen moet lijmen of anderszins luchtdicht aan elkaar maken. Maar goed, als ik jou was zou ik zoeken naar een handelaar voor teflonvellen of PTFE vellen. Die zijn er zat en via Google ook vrij makkelijk te vinden. Zij weten ook vast wel hoe je dat verwerkt/lijmt.