ik ben startende gastouder en op zoek naar opvang kinderen. Wie heeft tips om veel ouders te laten weten dat ik nog beschikbaar ben?

Ik woon in Rotterdam zevenkamp en heb een diploma. Ik heb al geflyerd in de buurt en op meerdere websites voor gastouders een profiel. Ik krijg alleen maar geen aanmeldingen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Het lijkt mij wel slim om een marketing/reclame-mail er uit te gooien aan scholen in de buurt, maar ook in Ommoord/ Alexanderpolder/ Capelle a/d IJssel/ Krimpen a/d IJssel/ Hillegersberg met daarin je activiteiten, dus je flyer meer aankleden als een c.v. dan een reclamekrantje, dan zit je bij de bron: de kinderen.

Succes!

Toegevoegd na 3 minuten:
Omdat je startende gastouder bent, is het misschien handig om een bodemprijs aan te bieden voor dit eerste jaar. Daarmee trek je klanten aan die je een goede service kunt bieden, bij wie je een goede indruk kunt maken.
Eenmaal klant is het aan jou om ze tevreden te stellen en het volgende jaar misschien een kleine verhoging op de prijs te gooien er van uitgaande dat ze blijven, want daar gaat het natuurlijk om!!

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Super bedankt voor deze tip. Ik heb idd een bodemprijs aangegeven en heb het ook op marktplaats gezet. Heb nu 1 extra aanmelding er bij. Heel fijn !!

Andere antwoorden (4)

Er zijn natuurlijk heel veel mogelijkheden om je diensten aan te bieden, denk bijvoorbeeld maar eens aan sociale media zoals Hyves en het zeer populaire Facebook. Deze zijn op dit moment erg 'in', hebben een groot bereik en zijn natuurlijk gratis.

Daarnaast is het een goed idee om wat postertjes op te hangen op plaatsen waar veel ouders met hun kinderen komen: sportclubs, zwembaden, binnenspeeltuinen enzovoort enzovoort.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vraag andere ouders van kleine kinderen die je kent, mond op mond reclame voor je te maken, vraag ze als ze horen dat iemand een gastouder zoekt, jouw naam te noemen, vertel verder op ieder feestje en andere mogelijkheid tegen iedereen die het wil horen, dat je nog plek hebt voor een aantal kinderen ( daarbij niet vertellen dat je nog niemand hebt, tenzij erom gevraagd wordt, dan er niet over liegen), mond op mond reclame werkt meestal prima. Als een ander vertrouwen in jou heeft, dan zal het wel zo zijn. Dat geeft een goed gevoel over jou aan de ouders. Flyers is op zich een goed idee, maar dan ben je die onbekende, als iemand jouw naam noemt, dan hebben mensen het gevoel dat ze je al een beetje kennen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan ook bij supermarkten vragen of je flyers mag neer leggen, of op zo bord waar je advertenties kan plaatsen.
Of bekeneden vragen om het te verspreiden, op facebook kan ook vrienden moeten het dan delen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb mijn (startende) gastouder gevonden via marktplaats. maar ze heeft ook in de buurt geflyerd, in de supermarkt en basischool advertenties gehangen. Ze heeft nu 3 aanmeldingen ontvangen.