Wat zijn ondernemingsdoelstellingen?

Ik weet wat ondernemingsdoelstellingen zijn; wat wil de onderneming bereiken, marketingdoelstellingen zijn; hoe kan de onderneming dat behalen, maar wat zijn operationele doelstellingen. Heeft iemand hier een voorbeeld van?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (2)

Je hoofdvraag is anders dan de vraag in de toelichting, wat wil je precies weten?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Operationele doelstellingen zijn een verdere uitwerking van organisatiedoelstellingen. Een organisatiedoelstelling kan bijvoorbeeld zijn " meer winst maken in divisie À", als je dit meer operationeel uitwerkt dan kom je bijv. Tot doelstellingen als " 20% kostenreductie door scherpere inkoop"