Ik heb een winkel in woonacc, nu heb ik iemand gevonden ( eenmanszaak ) die mij 4 uur in de week wil helpen. Welk uurloon moet ik haar betalen ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe oud is ze? Zwart of wit betaald?
Antoni
11 jaar geleden
Op deze site http://www.nationaleberoepengids.nl/Winkelmedewerker kan je meer informatie vinden over de arbeidsvoorwaarden en het salaris van een winkelmedewerker. Helaas zijn de gegevens al vier jaar oud, namelijk van 1 januari 2009, maar misschien heb je er toch wat aan.

Antwoorden (3)

Dit zijn de bruto minimum uurlonen van dit jaar, netto valt dat wel wat lager uit.
Uurloon
€ 2.54 15 jaar
€ 2.92 16 jaar
€ 3.35 17 jaar
€ 3.85 18 jaar
€ 4.45 19 jaar
€ 5.21 20 jaar
€ 6.14 21 jaar
€ 7.20 22 jaar
€ 8.47 23 jaar en ouder
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor een werknemer valt het lager uit, voor een werkgever juist hoger. Een werkgever betaalt namelijk nog enkele premies over het loon.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vraag is: welk uurloon moet ik haar betalen, vandaar die toevoeging, dat het netto lager uitvalt.
Minimaal het brutominimum(jeugd)loon behorend bij de leeftijd van het personeelslid (zie bedragen vorige beantwoorder) maar als je verplicht onder een CAO valt kan dit loon wat hoger zijn. (Bijv.: CAO voor detailhandel).

Houd verder rekening met het vakantiegeld.

Houd - voor jezelf - rekening met kosten voor de sociale lasten die daarbovenop komen. (Tel zo'n 15% op bij het bruto-uurloon.)
Computoon
11 jaar geleden
Als zij al een eigen bedrijf heeft, zou ik haar een factuur laten sturen met een uur tarief,bijv €20 à 25,00 p/u. DaT lijkt veel, maar als je een arbeids relatie aangaat, en je voldoet aan alle wettelijke verplichtingen als werkgever, ben je waarschijnlijk duurder uit. Vooral als je werkneemster ziek wordt. Hierdoor komt ze niet in dienst en heb je alle vrijheid om te zeggen als het niet meer nodig is.