Is personeel in dienst nemen in mijn situatie slim?

Op internet staan erg veel dingen beschreven over de kosten en voordelen van personeel in dienst nemen. Toch wordt op elke website weer iets anders vermeld en is het natuurlijk beschreven in het algemeen. Ik heb een schoonheidssalon gevestigd aan huis ( een ruimte ) daarnaast bied ik thuis arrangementen aan, hierbij ga ik met mijn spullen naar de klanten toe. Omdat het steeds drukker word en ik erg ver vooruit moet gaan plannen zat ik te denken om personeel in dienst te nemen. 1 Persoon voor 2 a 3 dagen om mee te beginnen, die wil ik dan de thuis arrangement laten doen. Is dat in mijn situatie haalbaar en wat zou ik dan ongeveer aan extra kosten buiten het loon om kwijt zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat ligt eraan wat je kosten en je inkomsten zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou in ieder geval beginnen met oproepbasis, dus helemaal geen 2 of 3 dagen. Wellicht kan iemand het doen die OOK een thuissalon heeft en te weinig werk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zelf zou ik gewoon zelf doen en gewoon een planning maken. Je hebt het druk en dat is goed, maar je moet voorkomen dat mensen jou dalijk meer en meer gaan 'dwingen' om meer personeel te nemen (wat het voor jou alleen maar duurder maakt, want 1 personeel kost zeker 20 euro (of zelfs meer) per uur.
Ik ken iemand met een eigen bedrijf die het ook zelf doet, en ook zij heeft het heel druk, maar ze verspreid het, anders heeft ze een maandje heeeel druk en daarna niet meer, dan heb je geen goede verhouding meer met je inkomsten en uitgaven (per maand).

Antwoorden (1)

Als je het zonder personeel nog kan volhouden zou ik dat blijven doen, elk personeelslid kost afgesproken brutoloon x1,6! (vakantiegeld, verzekeringen enz enz)
Misschien kan je beter denken aan een freelancer of iemand die per klant betaald word oid.

Toegevoegd na 3 minuten:
Reden van niet doen als het kan zal ik nog even uitleggen, als jij nu het net aan kan zal je merken dat als je iemand in dienst neemt je veel meer ruimte in je agenda krijgt en het je meer gaat kosten dan het op levert maar ook hoe los je het op als je personeelslid smorgens 10 minuten voor de eerste klant komt en jij staat op haar te wachten om naar een klant te gaan zich ziek meld? (gemiddelde ziekte percentage van personeel is 6%)

succes met je beslissing, maar denk heel goed na!