waarom is verbeteren een dynamisch proces? en wat is nou precies een dynamisch proces?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (2)

Een dynamisch proces is een proces waarbij met de tijd een grootheid verandert. Stilstaan is achteruit gaan. Om een onderneming actief te houden moet deze regelmatig veranderen. Wanneer blijkt dat die verandering leidt tot betere resultaten, dan is het proces dynamisch.
11 jaar geleden
Ik vermoed dat het gaat om het doel. Bij een 'steady state' proces wil je een bepaalde situatie handhaven. Denk bijvoorbeeld aan het regelen van een bepaalde temperatuur met een thermometer, een thermostaat en een verwarming en/of airco. Als het te warm wordt, moet het systeem gaan koelen, en als het te koud wordt, moet het gaan verwarmen.

Bij een dynamisch proces wil je iets veranderen (liefst verbeteren). Daarna ga je op basis van de veranderde 'omgeving' weer verder met veranderen (nog verder verbeteren). Daarbij spelen allerlei factoren een rol, en kunnen je doelen zelf ook steeds aangepast worden.