Ik wil zzper worde heb een werkgever dus werk gegarandeerd. ben 19 jaar hoeveel kan ik vragen in de bouw. hoeveel hou ik over?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Als zzp'er heb je opdrachtgevers en geen werkgever. Je tarief hangt af van vraag en aanbod.

Toegevoegd na 3 minuten:
Je tarief hangt van veel dingen af wat is je beroep hoeveel vraag is er naar je beroep hoeveel ervaring heb je enz.

Toegevoegd na 5 minuten:
Nog eveb dit je moet je eerst inschrijven bij de KvK en een var aan vragen bij de belastingdienst en een G-rekening openen.
ronron1212
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat zou een ''normaal '' uurloon zijn om te vragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb in pricpe bijna geen onkosten geen bus werkplaats etc nodig, werk: timmeren kozijnenen zetten glas zetten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als zzper kun je best een werkgever hebben.
Mijn vader was voor hij rijinstructeur werd, zzper bij tnt.
ronron1212
11 jaar geleden
Ja eer werknemer en dan wordt je zzp-er maar dat is werk niet meer gegarandeerd en als zzp-er heb je h=geen werkgever of je werkt gedeeltelijk als zzp-er.
Als aanvulling op het gegeven antwoord:

Zorg er wel voor dat je meerdere opdrachtgevers hebt, als de suggestie van een gezagsverhouding zou kunnen ontstaan. Als je als zzp’er langdurig dezelfde werkzaamheden uitvoert als medewerkers van de opdrachtgever dan is er al een vermoeden van een gezagsverhouding.

Als in feite sprake is van een 'verkapt dienstverband' kunnen er grote ongemakken met kostbare gevolgen ontstaan. Het is een van de controlepunten van de Belastingdienst.

Toegevoegd na 24 minuten:
Ah ja... tarief. Van zoveel dingen afhankelijk.
Onder meer:

•Is je werk een echt specialisme of is het iets wat anderen met enige moeite ook kunnen leren?
•Duur of omvang van de opdracht: als je ergens langer werkt, zal het uurtarief een stuk lager liggen dan bij een incidentele klus.
•Concurrentie – vraag en aanbod: wat vragen collega's van dezelfde leeftijd en met dezelfde vaardigheid? Veel hoger kun je niet gaan zitten, veel lager moet je niet gaan zitten.
•Het verwachtingspatroon van de opdrachgever: hoe hard heeft hij je nodig? Het tarief moet ook marktconform zijn. Je kunt niet veel meer vragen dan je 'ZZP-collega's'.
•Hoe goed kun je onderhandelen?
Met een te hoog tarief prijs je je uit de markt en met een te laag tarief doe je jezelf te kort.

Op internet kwam ik onder meer deze tarieven tegen:
* Een tegelzetter vraagt gemiddeld een tarief van 32,50 Euro bruto per uur
* Een vrachtwagenchauffeur rijdt gemiddeld voor 28 Euro bruto per uur
Maar ik denk dat je gezien je leeftijd lager moet gaan zitten.

Beste en enig juiste advies: roep de hulp in van een financieel deskundige, je zult immers ook een (eenvoudige) administratie moeten bijhouden, belastingaangiftes moeten doen, e.d.

Het bruto minimumjeugdloon voor een 19-jarige is 52,5% procent van een 23-jarige die het brutominimumloon verdient. Toegerekend naar een uurbedrag krijgt de 19-jarige rond de euro 4,70/uur. Maar daar zul je ver boven moeten gaan zitten want je bent geen werknemer. Je krijgt ook geen vakantiegeld, hebt geen loondoorbetaling bij ziekte, loopt ondernemersrisico (wanbetaling, geen opdrachten binnenhalen), een arbeidsongeschiktheidsverzekering is aan te bevelen en die zijn duur, je draagt zelf de kosten van je auto, enz. enz. .
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel erg bedankt.
het werk is timmeren kunststof kozijnen en glas zetten.
als 19 jarige aan wat voor loon moet ik denken en wat zou ik dan over houden
Dankje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet minimaal 3 gelijkwaardige opdrachtgevers per jaar hebben qua omzet