Wat is goed als vraag: Dat was het zo voor u of dit is het zo voor u als je gaat afrekenen?

Als een klant spullen neer legt om af te rekenen vraagt de verkoper: Dit was het zo voor u? Of is het beter om te zeggen: Dit is het zo voor u?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
(alleen maar een mening): ik vind "dit is het?" meer overkomen alsof je als klant heel weinig koopt.(het komt over als "is dit alles" in mijn oren) dan blijft de ander over, maar het ligt misschien ook aan mij, dus ik zou dit niet zomaar voor waar aannemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Anders nog iets???
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mag ik u ergens anders nog mee helpen? Heeft u nog vragen over het product?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind het allebei lelijk en ik zou gaan voor de optie "Mobie1980".
Computoon
11 jaar geleden
'Anders nog iets' is kromme 'winkelpersoneeltaal'. Dat zou moeten zijn 'nog iets anders' als verkorting van 'wilt u nog iets anders hebben?'
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat geeft niet, het wordt al zolang gezegd dat het niet krom meer is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Overigens klopt niet wat je zegt, het is de verkorte vorm van: "Anders nog iets van uw dienst?"

Het beste antwoord

Dat kan allebei. Het zijn allebei geen standaardzinnen, maar je kunt het beschouwen als idioom, vaststaande combinaties van woorden. Ik hoor meestal "dat was het zo voor u?" Dat klinkt ook iets vriendelijk, een beetje vergelijkbaar met "had u nog iets gehad willen hebben?" t.o.v. "wilt u nog iets hebben?"
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het ALLER belangrijkste is vriendelijk zijn en glimlachen. Zelf zou ik gewoon lekker spontaan blijven en bijvoorbeeld zeggen ' ah goede keus!' maar dat hangt uiteraard van de winkel/producten af. Misschien iets neutraals als 'u bent er uit?' ofzo.. Veel mensen (waaronder ik) vinden het vervelend een 'robot-achtige' stem te horen als 'anders nog iets?' . Wees dus vriendelijk en een klein beetje persoonlijk.. zoals nog even meneer/mevrouw zeggen of de klant even vriendelijk aan te kijken.