Zijn assurantiënbelastingen voor de ondernemer aftrekbaar?

Per 1 januari 2013 stijgen deze belastingen fors. Zijn de kosten hiervan aftrekbaar (net als bij BTW of anders) voor de zakelijke afnemer?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Nee, de assurantiebelasting is niet fiscaal aftrekbaar.

Als ondernemer moet je 'm gewoon als kosten boeken. (Vaak wordt het totale bedrag van premie en assurantiebelasting op de kostenrekening 'verzekeringen' geboekt.)
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, zo doe ik het tot nu toe ook, maar kon zijn dat er nog ergens wat weg te schuiven was/is als eventuele fiscale aftrekpost ;)
ronron1212
11 jaar geleden
Dan doe je het toch goed het verhoogt toch je kosten en drukt dus je winst wat wil je nog meer?