Wie weet waar je de beste veiling kan vinden in Nederland?

Uitgesloten zijn internetveilingen, groente/ fruitveilingen. Dus een veiling in de zaal met eventuele online verbinding etc.

het maakt niet uit waar de veiling voor dient, het gaat met name om hoe de veiling wordt ingevuld, qua uitstraling, organisatie, professie etc.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

Je geeft in je vraag niet aan waar je precies naar op zoek bent maar onderstaande link bied je een goede start.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De bloemenveiling in Aalsmeer? Die is wel wereldberoemd, en niet voor groente/fruit.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat de beste veiling is, hangt af van wat je geveild wilt hebben. Dure, luxe goederen hebben een ander publiek dan bijvoorbeeld historische regionale goederen. Het is dus afhankelijk van wat de benodigde kennis is van het veilinghuis en op welke doelgroep deze zich richt. Het zal bijvoorbeeld weinig zin hebben om een diamanten diadeem aan te bieden in een veilinghuis in Limburg, hierbij richt je je liever op een internationaal publiek. Maar een schilderij met een Limburg landschap van een bekende Limburgse schilder, zal het daar juist veel beter doen dan ergens anders.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Moet op dit moment niet echt moelijk zijn er worden best wat veilingen gehouden wwar ik zelf goede ervaringen mee heb is veilingen van veilingmeester C.J. Lieftink uit Ede