Wat is tegenwoordig het beste medium om reclame voor je bedrijf te verspreiden?

Tegenwoordig is het steeds lastiger om door te dringen tot je (protentiële) klanten. Welk medium werkt eigenlijk het beste op dit moment? (ik ben masseur)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Het beste medium kan heel verschillend zijn. In jouw geval:

- Als eerste een website. Zorg dat je website interessant is. Dat er nuttige informatie op staat, waar mensen wat aan hebben en wat een professionele indruk maakt.
Zorg dat je huisstijl op orde is. Het moet goed en betrouwbaar overkomen en ook je website en al je andere uitingen moeten een zelfde uitstraling hebben, zodat dat herkenbaarheid geeft.

- Als tweede moet je zorgen dat mensen op jouw website kijken. Hoe doe je dat? Maak een eenvoudige folder, een drieluik. Deze kan je in een eenvoudige standaard plaatsen bij b.v. Apotheek, Huisarts, Gezondheidscentrum, Sportcentra, etc.
Natuurlijk in je huisstijl. Korte, duidelijke en relevante tekst, zonder onzin. Mensen hebben geen tijd om te lezen.

- Maak een klein kaartje als een miniflyer. Formaat A6. Deze kaartjes leg je in je praktijkruimte. Mensen steken dat makkelijk bij zich en als je goed bent geven ze dat kaartje door aan een ander.
Laat de kaartjes zoveel mogelijk achter en overal liggen.
Plaats advertenties in huis-aan-huis bladen, zoals dat kaartje. Hoe meer eenvoud en herkenning, hoe beter.

- Als laatste: ik weet niet of het gepast is, maar een supergoed medium is autobelettering. Zeker plaatselijk. Ze zien je auto altijd staan en belettering valt op. Doe het discreet, bescheiden, stijlvol, passend maar toch opvallend.

Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
TV en uit den treure herhalen, zodanig dat iedereen er genoeg van krijgt... Dat is echt de beste methode... Je krijgt elke cent die je uitgeeft aan reclame er echt wel uit, anders zou toch niemand reclame maken als het niet zou werken, of denk je van niet?

Een masseur is een lokaal product, dan is tv natuurlijk niet de beste methode, maar alle plaatselijke media overstelpen, dat is dan je beste optie... Het duurt even voor je naam hebt, maar dan loopt het vanzelf als je goed bent...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Overstelpen? ONBETAALBAAR.
Internet. Plaats advertenties en laat een link naar een site meelopen bij je gegevens waarop men kan klikken. Hier bij GV bijvoorbeeld in je profiel.

Toegevoegd na 3 minuten:
Op marktplaats is ruimte bij diensten en vakmensen (plus mogelijkheden om op de voorpagina van marktplaats te adverteren tegen een vergoeding) en ook op speurders is er een rubriek voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sinds jaar en dag staat mond op mond reclame met stip op nummer 1! Zorg dus dat je tevreden klanten je gaan promoten! Een manier kan zijn om bijvoorbeeld jouw klanten visitekaartjes te geven waar ze ook hun eigen naam op kunnen zetten. Zodra jij zo'n kaartje terug krijgt van een nieuw klant, beloon je je eerdere klant met bijvoorbeeld 5 euro korting. Zo maak je het interessant voor je bestaande klanten om je te promoten, zonder dat je hoeft te investeren in veel te dure en onopvallende advertenties.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk toch tv, mensen kijken altijd wel reclame (ook al wordt er gehoopt dat het snel weer voorbij is.) Op internet wordt reclame meestal als hinder gezien en wordt het direct weg geklikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
idd, mond op mond.
Ook groepsverband en geloof het of niet: jongeren!
hang posters op in (middelbare!)scholen voor groepjes meisjes, en die komen dan als feestje ofzo naar je toe. zorg wel dat het aantrekkelijk en speciaal wordt voor jongeren(groepjes) zodat ze sneller komen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geinig dat mensen de TV zeggen, dat zal werken voor jou als masseur. Not dus.

Maar goed. In jouw vak is er maar een ding belangrijk en dat is mond op mond reclame. Als je startend ondernemer bent dan moet je dus nog een klantenkring opbouwen. Masseur gratis wat mensen, 1e keer voor niets bijv. of 3 keer voor een gereduceerd tarief, geef een demonstratie masseren, zet advertentie's plaatselijk en zorg dat je professioneel overkomt (masseren kan op twee manieren en als je niet in de seks zit dan maak dit ook duidelijk door je uitstarling). Wat ok helpt is jezelf verbinden aan sportclubs etc. door wat vrijwilligerswerk. Masseer eens wat mensen langs de baan bij het hardlopen, voetbal, tennistoernooi. Zorg dat je daar dan een assitent hebt (komt beter over, al geeft ze / hij maar alleen wat water en een flesje olie aan) en wat reclamematriaal dat uitgedeeld kan worden, massageolie met je logo erop, sponsor een groep hardlopers, al zijn het 5 amateurs en doe zelf ook mee, betaal de jasjes en zorg dat dara ook je logo op staat etc. etc.

Ben in elk geval zeer actief in het wereldje waar je je klanten uit moet vissen. Dan komen er wel klanten en daarnaast zullen er (als je goed bent tenminste) gewone mensen ook gaan komen.

Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
via hyves, of via de gratis kranten. Denk dat je meeste succes hebt dan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij is de beste reclame nog steeds mond op mond reclame.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor wie wil je reclame maken? Heel Nederland of alleen je omgeving.

Wanneer je alleen voor je omgeving reclame wenst te maken, dan is mond op mond reclame heel belangrijk. Als je bijvoorbeeld voor heel Nederland reclame wenst te maken dan zal je toch echt landelijk moeten adverteren (kranten, tv, internet enz). Een schilder die in Groningen woont heeft niet veel aan klanten in Limburg. Wanneer je veel in je omgeving werkt is het beter om gewoon te gaan netwerken.