Ik denk er aan een dierenzaak te beginnen. Wat verdien je als eigenaar ongeveer netto per maand?

Ik weet dat dit afhankelijk is van de buurt waar deze zaak gevestigd is. In mijn geval een groeiend dorp met veel jonge gezinnen en veel nieuwbouw.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.2K

Het beste antwoord

Ligt eraan wat je precies verkoopt. Ga je huisdieren verkopen of alleen hun voedsel en accessoires? Bij dat eerste houd er rekening mee dat je veel onkosten zult maken ivm verzorging, schoonmaak, voedingskosten etc. Daarom moet je slim de boel financieel managen en slim inkopen.

Je zult ook zeker een grondige kennis moeten hebben van dierenwelzijn want de klanten zullen je vragen stellen die het zelf niet weten.

Als je daarom medewerkers te werk stelt, onthoud dat je daar een deel van je winst aan kwijt bent.

Eindelijk gaat het ook om of je de winkelruimte huurt of koopt.

Succes met je onderneming!

O en *BTW vergeet niet dat je natuurlijk aan de wetgeving moet voldoen ivm allerleie vergunningen e.d.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

12 1/2 jaar heb ik een heel grote dierenspeciaalzaak gerund ... lang geleden in Schagen ... toentertijd in "het" winkelcentrum van de kop van noord-holland ... 4 man personeel ... en hield daar elk jaar 28.000 harde GULDENS aan over ... maar of dat heden ten dage nog haalbaar is waag ik te betwijfelen ...