Mag ik als Nederlands verpleegkundige in bijv. België werken als ZZP'er?

Graag wil ik mijn werkgebied uitbreiden naar België. Maar ik kan nergens vinden of dit is toegestaan en of mijn BIG-registratie ook geldig is in België.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Binnen Europa ben je vrij om te wonen en te werken, en de meeste diploma's worden over en weer erkend.
Het werken in Nederland voor Belgische verpleegkundigen is overigens geen enkel probleem, want er vind al jaren een ware uitvlucht van Belgische verpleegkundigen naar Nederland plaats.

Zeker als zelfstandig verpleegkundige zal het een kwestie zijn van bepalen of jouw competenties passen bij wat wordt gevraagd.

Voor je BIG-registratie zul je bij het BIG-register door moeten geven dat je voornemens bent in het buitenland te gaan werken. Je kunt op de site uit de link ook rechtstreeks een vraag stellen, waar deze in mijn optiek prima thuishoort.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt, ik verwacht hier mee geholpen te zijn...