Hoe laat ik mijn vaste klanten de kortingsprijs zien en de rest van de klanten de volledige prijs. Zonder dat ze het van elkaar zien?

Ik heb een aantal vaste klanten. Zij krijgen daarom ook extra korting. De rest van de klanten krijgt die korting niet. Ik wil in één oogopslag laten zien wat de prijs is dat mijn klanten moeten betalen. Zonder dat ze het van elkaar zien. HELP ???

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Door het bonus/kortingspasje net zoals bij ah. Of afhankelijk van producten die je verkoopt, iets meer erbij doen. Simpel toch.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het op een website is, kan je je vaste klanten laten inloggen. Die krijgen dan hun prijzen te zien. Niet-vaste klanten die niet kunnen inloggen dan niet en zien de volledige prijs. Deze als default aanhouden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gast verteld niet dat het over een website gaat, maar dat zal waarschijnlijk wel, en dan is dit een prima antwoord. Bij gidsen/catalogi zit vaak een losse prijslijst. Maak er overigens geen 'geheim' van dat vaste klanten korting krijgen: klanten praten met elkaar en voelen zich mogelijk belazerd als je het stiekem doet.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Dan kun je beter eerlijk zijn, en dat op je site zetten. "Goldmembers krijgen 10% extra korting!" (en dan uitleggen hoe je zo'n member word) Dan hebben mensen snel de neiging om een volgende keer weer bij jou te bestellen, zodat ze Goldmember worden. ;-) En dan heb jij extra klanten.
Om het 'risicio' te vermijden dat de 'rest' van de klanten de kortingsprijs te zien krijgt -waarna ze natuurlijk gaan reclameren en je mogelijk negatief reclame krijgt - zou ik voor een andere oplossing kiezen.

Je laat iedereen de prijs zien zonder korting. Voor de vaste klanten laat je daarna zien welke korting je geeft en het eindbedrag is het bedrag na aftrek van de korting.

Dit biedt enkele voordelen:
- de vaste klanten zien welke korting je geeft, dat is commercieel aantrekkelijk. Als ze dat namelijk niet zien, zullen ze de prijs als 'normale prijs' beschouwen.
- de klanten die de standaardprijs betalen en weet hebben van de korting die je aan een bepaalde categorie andere klanten geeft, zullen wellicht navraag bij je doen naar het waarom. Als ze dan een relatie bij je bedrijf op prijs stellen, zullen ze actie ondernemen om in die groep 'vaste klanten' te komen om ook die korting te krijgen. En als ze dat niet van plan zijn, weten ze ook waarom ze een andere prijs betalen.
Computoon