Wilt u op de (waren)markt gaan verkopen? Dan hebt u een marktvergunning van de gemeente nodig. Hiervoor moet u ingeschreven zijn bij de Kamer van Koophandel (KvK). Raadpleeg voor de voorwaarden de marktverordening van de gemeente waarin u op de markt wilt staan.

Ook moet u ingeschreven staan bij de afdeling Registratie en Heffing van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD). U hebt een Bewijs van registratie (marktpas) nodig. Deze pas vraagt u aan bij het HBD.