Waarom kiest Media-saturn ervoor steeds meer saturns te maken in plaats van mediamarkten ??

In welk opzicht is dat voordeliger voor hun?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Saturn heeft dezelfde prijsstrategie, vergelijkbare winkelgrootte en dezelfde assortimentsuitgangspunten als Media Markt. Net voor de start van de eerste winkel in Nederland meldde toenmalig directeur van Media Markt-Saturn Nederland Pieter Haas in Entertainment Business over deze strategie: “De ervaring in andere landen waarin zowel Media Markt als Saturn opereren, leert dat er met twee soortgelijke merken een groter marktaandeel is te behalen dan met één. Door het aantal vestigingen van Media Markt in een stad te vergroten, neemt het marktaandeel niet substantieel toe. Door een vestiging van Saturn te openen gebeurt dat vervolgens wel.”
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt! ^^