Maakt het uit hoeveel pagina's je ondernemingsplan is? Of gaat het puur alleen om de inhoud?

Is de inhoud alleen belangrijk of de inhoud en het aantal paginas?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (3)

Nee. Het gaat om je voorspellingen van gemaakte omzet, en of die realistisch zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bij elk document, of het nu een brief is, een werkstuk voor school, een curriculum vitae of een ondernemingsplan in jouw geval, het gaat altijd om de inhoud. Als alles er in staat wat jij er in wilt hebben of wat er in moet zitten, dan is het in principe klaar.

Als je denkt dat het te klein is, kun je altijd nog kijken of alles wat je er in wilt hebben er ook daadwerkelijk in zit, maar ga geen tekst neerzetten om meer pagina´s te krijgen.

tip: zoek op google naar een voorbeeld. Dan zie je of je nog dingen mist die er eigenlijk in moeten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een ondernemingsplan zou in mijn ogen ondernemersplan moeten heten, dus over de inhoud van u en uw ideeën moeten gaan. Hoewel veel mensen het zien als een verplicht nummer, het is echt niet zomaar iets dat u ook even moet opstellen als u ondernemer wilt worden of een onderneming wilt starten.

Het plan gaat over u, u bent uw eigen onderneming. Zie het plan als een registratie van uw plannen, dromen, uit te zetten acties, leidraad, kortom als uw persoonlijke realisatiedocument voor uw onderneming.

Maak het vooral uw eigen plan. Waarin uw eigen ideeën, onderzoeken, initiatieven et cetera naar voren komen. Op de manier waarop u dat zelf wilt opzetten. En als u daar uw eigen inzet in stopt, is het ook niet meer dat saaie document dat u moet vullen. Dan is het de weerslag van hoe u uw ondernemerschap voor u ziet en waar u vol passie mee aan het werk wilt.

U bent dus bewust bezig met uw plannen, ziet ze wellicht al voor u en als laatste ziet u de zaken die u in uw plan heeft weergegeven, werkelijkheid worden. Dat maakt uw plan voor uw onderneming een prachtig en heel belangrijk document.

Naast uw eigen input en interesse, waarmee u het schrijven van het plan met veel meer energie zult uitvoeren, is het naar buitenstaanders ook waarschijnlijker dat uw plan meer zal opvallen. Niet het dertien-in-een-dozijn document, het is echt uw plan.