Naar welke valuta vluchten internationale concerns?

Ik lees steeds vaker dat internationaal opererende bedrijven, die bankrekeningen in diverse valuta hebben, hun euro's omzetten in andere valuta. Ik hoor dat ook van een vriend die Financial Controller is bij een niet nader te noemen internationaal bedrijf.

Eén van die andere valuta is de Amerikaanse dollar. Volgens de berichten vluchten deze bedrijven echter niet alleen in de dollar, maar ook in andere munten.

Welke andere munten zijn dat?

Toegevoegd na 1 dag:

Toelichting:

Het gaat mij niet om het inventariseren van de mogelijkheden. Waar ik op zoek naar ben is: naar welke valuta zetten grote bedrijven hun valuta *daadwerkelijk* om.

Deze informatie is bijvoorbeeld beschikbaar in de jaarverslagen van deze bedrijven, uit interviews met CFO's, uit financieel-economische analyses, enzovoort.

11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Altijd oppassen met dit soort vragen. Je zou mensen op ideeën kunnen brengen en ze aansporen tot een bankrun en dat is tegenwoordig verboden...

Het beste antwoord

Op dit moment is de Zweedse Kroon "hot" voor de mensen op zoek naar een Safe Haven Currency.