Waar vind ik de doelgroep HBO+ geschoolden?

Voor mijn bedrijf heb ik van de afgelopen half jaar een analyse gemaakt en is te zien dat 59% van de klanten HBO of universiteit geschoold is. Waar kun je doelgericht deze doelgroep vinden om je marketingeuro beter te besteden? Het liefst in de omgeving Groningen.

Toegevoegd na 6 uur:
Meer informatie op verzoek van de doelgroep die ik wil bereiken; het gaat om een wellness dienst in het beginsel, ondanks dat circa 50% van de afspraken tegenwoordig gericht zijn op klachten. De leeftijdscategorie die ik met name bekleed is tussen de 16 en 42 jaar (75% van mijn doelgroep), 74% daarvan is vrouwelijk.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou beter wat meer informatie kunnen geven; wil je mannen en/of vrouwen bereiken, welke leeftijd, om wat voor product gaat het?

Het beste antwoord

Studentenverenigingen en alumniclubs zijn een goed begin. Ik weet natuurlijk niet wat voor bedrijf je hebt, maar wellicht kun je proberen studenten al klant te maken voordat ze afstuderen, bijvoorbeeld met aanbiedingen.

Veel alumniclubs hebben een almanak en/of een blad. Adverteren in dergelijke media is vaak goedkoop in vergelijking met regulier adverteren.

Toegevoegd na 3 uur:
Na toevoeging: probeer eens een arrangementje rond de tentamenweken voor ouderjaars studentes. Target studenten(sport)verenigingen, disputen en studieverenigingen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Meestal is er een aardige correlatie tussen de opleiding en de wijk waarin mensen wonen, in relatief duurdere wijken hebben mensen gemiddeld een relatief hogere opleiding. Dus kan je ervoor kiezen om vooral in die wijken adverteren.