Kent er iemand een bank die ook leningen verstrekt aan beginnende ondernemers?

Bij ons thuis was er het plan om een flatje te kopen en dan door te verhuren aan mij en 2 andere studenten. Echter, mijn vader heeft sinds februari van dit jaar ontslag genomen om voor zichzelf te beginnen. Hierdoor kan hij geen garantie geven aan banken omtrent zijn inkomen. Het bedrijfje begint echter wel steeds beter te lopen. Weet iemand een bank waar dit anders gaat of gaat het altijd zo (vooral in deze tijd?).

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Als ondernemer moet je in de meeste gevallen bij banken van drie jaar cijfers overleggen van je bedrijf om voor een lening in aanmerking te komen. Dus ja, bij de meeste banken zal dit zo gaan.

Heb je in je familie- of kennissenkring mensen die mee willen financieren, tegen een bepaalde rente, of een deel van de huuropbrengst. Of doe aan crowdfunding, probeer anderen enthousiast te krijgen, door er een ander aanbod tegenover te zetten. Zo kreeg een slijter in Zeeland het bedrag voor de hypotheek van haar nieuw pand bij elkaar en de mensen die het haar leenden kregen voor 120% van het geleende bedrag bonnen om bij haar drank te kopen.