Worden geregistreerde patenten door heel de wereld erkend?

Maar dus ook gerespecteerd. Droevigste senario zou zijn dat een land patenten niet erkend en respecteerd het vervolgens namaakt en met de winsten de fabriek opkoop die de eigenaar is van dat patent.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Tussen erkennen en respecteren zit een wereld van verschil.
Bij het vastleggen van een patent bepaal je of je dit vast legt voor Nederland, Europa of wereldwijd. Daarnaast kan je het voor verschillende afzonderlijke landen vastleggen. Uiteraard zijn de kosten van een wereld wijd patent vele malen hoger dan van een eenvoudiger patent. Het probleem is niet zozeer dat een land een patent wel of niet respecteerd, maar een individu/bedrijf in dat land. Als dat niet het geval is, is het afhankelijk van het land of patenten van uit het buitenland dan ook daadwerkelijk actief beschermd worden. China staat er om bekend geen actief beleid te voeren tegen bedrijven die patenten schenden. Uiteraard zegt China de patenten wel te respecteren. A zeggen eb N doen dus

Toegevoegd na 1 uur:
*A zeggen en B doen*
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Utrecht
11 jaar geleden
India heeft ook het beleid om buitenlandse patenten niet altijd te erkennen: vooral geneesmiddelen worden daarom massaal nagemaakt. Bij alle geneesmiddelen die via obscure internetsites wordt verkocht, komt uit India.