hoe vind ik adverteerders voor mijn website waarvan ik geen bezoekersresultaten heb?

Hallo mensen,
ik ben bezig met een website maken die staat of valt met adverteerders. het is de bedoeling dat op deze website diverse doelgroepen komen. later wil ik dit gaan indelen in verschillende groepen maar nu kan dat nog niet want ik heb geen informatie over de bezoekers. maar op het begin heb ik eigenlijk ook adverteerders nodig. dus deze zullen ook een brede doelgroep moeten hebben om aantrekkelijk te zijn. bijvoorbeeld kranten of landelijke sportscholen.
maar hoe kan ik deze het beste benaderen zodat ik ook een reactie terug krijg. want bijvoorbeeld een telegraaf gaat nooit op mijn e-mail reageren of ze bij mij willen adverteren en een telefoontje wordt ook zo afgekapt.

MVG

Jan van Schijndel

Toegevoegd na 46 minuten:
@geenideewieikben ja dat verhaal snap ik alleen wil ik ze uitleggen dat mijn website echt uniek is en heel goed voor hun om op te adverteren. alleen moet ik dan eerst hun aandacht hebben en niet zoals u al zegt krijgen ze veel mailtjes binnen. dus dan kan ik beter vragen hoe trek ik hun aandacht.
ps. ga niet vragen wat er op de website komt te staan want dat kan ik niet uitleggen omdat er anders misschien iemand mee van door gaat.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Adverteerders willen heel simpelweg waar zien voor hun geld. Een van de manieren om dat uit te drukken is met bezoekersaantallen. Als jij die nog niet hebt is het logisch dat de boot nogal afgehouden wordt.

Grote bedrijven worden veel gevraagd voor adverteerders. In het verleden heb ik in de webhosting gewerkt en als je zag hoeveel mailtjes ik op een dag af en toe wel niet kreeg voor sponsoring (ieg gratis webhosting etc).

Een alternatief is Google Adsense. Laat via Google advertenties op je site plaatsen en als er op geklikt wordt krijg jij een deel van de inkomsten:
https://www.google.com/adsense/static/nl/AfcOverview.html

Toegevoegd na 11 uur:
De markt is verzadigd en jij kan misschien stuk zijn van je idee maar een sponsor wil zijn geld terug zien. Het opzetten van een site kost nu eenmaal geld. Van een paar tientjes tot tien duizenden euro's. Je zal eerst moeten investeren voor je het eruit kan halen.
Als je met een goed plan komt kan het zijn dat de bank ook wat voor je kan betekenen in de vorm van een krediet of eenmalige lening.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ivana
11 jaar geleden
Die google adsense is een idee, maar de inkomsten zijn dan ook weer afhankelijk van je bezoekersaantal. En je moet daar ook niet al te veel van verwachten. Het zal in ieder geval niet kostendekkend zijn.
Je moet het omdraaien.

Je moet eerst bewijzen dat de content van jouw website zo verschrikkelijk interessant is, dat daar een heleboel mensen op af komen.

En pas als je genoeg bezoekers hebt, zullen bedrijven willen adverteren.

Dat jij dat uitlegt is echt niet genoeg.
Geen bedrijf heeft het nodig om te adverteren op een site
waar toch niemand komt kijken.

Misschien kan je beginnen met plaatselijke bedrijfjes.
Die biedt je dat voor een bepaalde tijd GRATIS advertentie aan op jouw site.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies dat wou ik ook zeggen eerst gratis en later betaald.