Moet ik mijn Bed and Breakfast in laten schrijven bij de Kamer van Koophandel ?

Ik ben vorige week een B&B begonnen. De gasten kunnen de kamer ook zonder ontbijt huren voor een weekend of midweek. De kamer is in het tuinhuisje , dat staat in mijn eigen tuin. Ik verwacht een omzet van 2000 euro per jaar te halen, in de herfst en winter kan ik geen gasten ontvangen omdat ik het huisje niet warm kan krijgen. Wat betreft het werk ben ik 50 uur per jaar kwijt aan de schoonmaak en zo. Volgens mij kan ik niet als onderneming aangemerkt worden voor de Belastingdienst en is een inschrijving bij de KvK ook niet nodig. Wie weet hier meer over ?
Bedankt alvast.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Als je dit bedrijfsmatig wilt gaan doe is het inderdaad verstandig een KvK- en een BTW-nummer aan te vragen. Verder zijn er een aantal aanvullende regels, zoals de gemeentelijke toeristenbelasting, waaraan je zult moeten voldoen.