Moet je aan ondernemers btw verrekenen?

Ik heb een eenmanszaak (tekenbreau) en nu heb ik ook wat ondernemers waarvoor ik werk. Als u een factuur stuur moet ik dan boven op het bedrg nog de 19% btw verrekenen of niet?

Ik ben een kleine ondernemer en val onder de KOR, dus ik mag ontvangen btw tot een bepaald bedrag(waar ik niet overheen kom) zelf houden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja, je moet ook aan ondernemers BTW rekenen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet niet verrekenen, maar rekenen. Je berekend de BTW die jij moet afdragen aan je klanten door, daarbij maakt het voor jou niet uit of ze wel of geen ondernemer zijn.

Van belang voor je klant is dat jij de BTW gespecificeerd op de rekening zet. Uit jou inkomsten zul je altijd 19 % btw moeten halen (tenzij je goederen diensten levert onder het lage tarief), dat jij onder de Klein ondernemersregeling valt maakt ook voor je klanten niet uit, alleen voor jezelf iets om in de gaten te houden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus als ik een tekening maak à €100 voor een architectenbureau, moet ik een factuur sturen van €119?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als dat de afspraak is wel, het is gebruikelijk dat je prijsafspraken ex btw maakt.