Wat zijn de voorwaarden om een zakelijke bankrekening te openen? Ik wil namelijk een Ideal app op mijn website opnemen. Daar heb ik die nodig voor.

Ik heb een zakelijke rekening nodig maar heb geen bedrijf en wil dit ook niet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.5K

Het beste antwoord

Zo'n anderhalf jaar geleden wilde ik een zakelijke rekening openen voor een tijdelijk project. Bijna overal is een KVK-inschrijving nodig, maar bij de ING is (voor zover ik kan nagaan nog steeds) het mogelijk om als "informele stichting of vereniging" een zakelijke rekening te openen. Daar is dus geen KVK-inschrijving voor nodig. Wel moet je met minimaal twee bestuursleden tekenen.

Toegevoegd na 19 minuten:
Van de ING site: (http://www.ing.nl/zakelijk/klantenservice/veelgestelde-vragen/starters/starterspakket/index.aspx?faquri=tcm:7-69589)
Wat moet ik doen als ik (nog) geen KvK inschrijving heb? Sinds 1 januari 2010 moet iedere ondernemer zich hebben ingeschreven bij de KvK. Zonder KvK-nummer is het niet mogelijk om een Zakelijke Rekening of Starters- of Ondernemerspakket te openen bij de ING.

Uitzonderingen hierop zijn:

-informele vereniging
-kerkgenootschap (niet zijnde koepelorganisaties)
-publiekrechtelijke lichamen (gemeentes, provincies, waterschappen, e.d.)
-buitenlandse rechtsvormen (niet gevestigd in NL)
-BV i.o., enkel wanneer zij nog niet deelnemen aan het maatschappelijk verkeer

Je zou dus - afhankelijk van wat voor website het precies is - misschien een starterspakket kunnen aanvragen als informele vereniging, of BV i.o.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

U bent nog geen zakelijke klant van de ING en doet een aanvraag voor een Starters-, Ondernemers- of Verenigingen en Stichtingen Pakket
Uw onderneming staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel
Uw onderneming heeft maximaal 2 vertegenwoordigers
Uw bedrijf is geen dochteronderneming van een bv of een cv
U bent meerderjarig en kunt zich legitimeren
U wordt geaccepteerd als zakelijke klant
Vanaf 2 werkdagen nadat u uw zakelijk betaalpakket heeft opgehaald op een ING-kantoor kunt u uw gemachtigden toevoegen.

Je moet je dus wel inschrijven bij de KvK als eenmansbedrijf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
Hij heeft geen bedrijf en wil dat ook niet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een eenmansbedrijf wil alleen zeggen dat je zakelijke handelingen zijn geregistreerd, niet dat je een apart kantoor en werknemers nodig hebt.
ronron1212
11 jaar geleden
Ja en wat heeft dat er mee te maken.
Gebruik Mollie. Dan is het niet nodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
waarom staan hier 2 - en. Klopt gewoon dus +
Ik denk inschrijving kvk en een btw-nummer.