Hoe maak je de schattingen voor bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering zo juist mogelijk?

Binnenkort begin ik mijn eigen oppascentrale (bemiddeling tussen ouders en oppassers). Hiervoor moet ik een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering afsluiten. Voor deze verzekering moet ik een schatting maken van mijn werknemers, inkomsten etc. Hoe maak ik deze schatting het beste?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dat is best ingewikkeld als je daar geen ervaring mee hebt. Hier kun je lezen hoe het ongeveer werkt:

"Aan het begin van elk verzekeringsjaar vraagt uw verzekeraar u opgave te doen van de geschatte omzet en de geschatte loonsom. Op basis van de door u verstrekte gegevens betaald u aan de verzekeraar een voorschotpremie. Na het boekjaar ontvangt u van uw verzekeraar een naverrekeningsformulier waarop u kunt aangeven wat de werkelijke omzet en betaalde loonsom is. Op basis van deze gegevens krijgt u een gedeelte van de premie terug of moet u bijbetalen."
http://www.verzekeringen-online.nl/informatie/bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering_bedrijfsaansprakelijkheid_premieberekening.php

Wat je ook kunt doen, is naar deze site gaan:
http://www.companeo.nl/tag/bedrijfsverzekeringen-berekenen
(er zijn meer van dit soort sites!)
Vul je gegevens in, en ze nemen contact met je op. Er staat overduidelijk op de site, dat het gratis èn vrijblijvend is, dus je krijgt offertes, maar je hoeft nergens op in te gaan. Wèl kun je, als ze contact met je opnemen, je vragen stellen.
Succes!