Kan een webdesign bedrijf waar wij de hosting en het beheerabonnement voor onze website hebben, weigeren om ons te helpen bij technische problemen?

Een bedrijf heeft onze zelfgemaakte website technisch opnieuw opgebouwd en wij hebben met ingang van 1 mei 2012 ook hosting en beheerabonnement bij hen lopen. We hebben echter een conflict gekregen over de rekening. Daarop stond ook een bedrag van 675,- per jaar voor zoekmachinemarketing (10 zoektermen), die wel was afgesproken, maar nog niet verricht, zodat wij er nog niet voor wilden betalen. Het bedrijf gaf toen aan de rekening volgens onze wensen te zullen aanpassen, maar géén zoekmachinemarketing meer voor ons te willen doen. Vandaag vroeg ik de FTP-gegevens bij hen op voor het bedrijf dat dit nu wél voor ons gaat doen en kreeg een mailtje terug met gegevens en de mededeling dat zij door het verstrekken van deze gegevens niet meer verantwoordelijk kunnen zijn voor de werking van onze website. Ik begrijp dat wel (stel dat het nieuwe bedrijf fouten maakt...), maar vind het niet logisch dat wij dan wel voor beheer betalen. Wat is wijsheid? (De tweede rekening is nog nog niet betaald. Als wij hosting en beheer elders onderbrengen en tweede rekening niet betalen, dan hebben we 100,- teveel aan het bedrijf betaald.)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Mijn bedrijf host ook websites van klanten en wanneer men de ftp gegevens opvragen kun je ook niet meer instaan voor de werking van de website. Stel je voor dat het andere bedrijf fouten maakt en alles moet hersteld worden. Dit zijn uren die door andermans schuld gemaakt moeten worden. Verder ligt het aan de afspraken die vallen onder 'beheer'. Bij mij is dat ook bv update van het cms. Wellicht ben je beter af om te verhuizen, deze relatie is niet echt prettig te noemen en toch jammer wanneer je van zo'n bedrijf afhankelijk bent.
Het bovenstaande staat eigenlijk los van de onenigheid over de rekening.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Trouwens die 675.- vind ik ook heel erg veel geld voor seo.

Andere antwoorden (3)

Als ik jullie was bracht ik alles wel elders onder. Dit is geen goede gang van zaken.
Met dit bedrijf zou ik niet verder gaan en € 675 per jaar voor zoekmachinemarketing is wel erg veel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je beschrijft is niet zozeer een technisch probleem maar eerder eentje van financiën en verantwoordelijkheden. Dat zou heel goed buiten het beheerabonnement kunnen vallen, afhankelijk van wat er precies in dat contract staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afspraak is afspraak. Je moet betalen voor hetgeen dat geleverd is (of gaat worden) aan je bedrijf. Je kunt dus niet zomaar geld achter houden onder het mom, ik verbreek de afspraak eenzijdig.

Je mag ze wel in gebreke stellen als je ergens voor betaald dat je niet hebt gekregen. Uiteindelijk kun je je geld alleen op deze manier terug vorderen.

Hoe jij je product afneemt is iets dat je afspreekt met de provider. Je vermoeilijkt hun taak wanneer jij een deel van het beheer op je gaat nemen. Door FTP gegevens te vragen, en deze weer aanbied aan een ander firma. En dan kan ik me voorstellen dat daar consequenties aan vast zitten.