Hoe duur is een eigen hondenuitlaatservice te beginnen?

Ik wil het dan ook inschrijven bij de KVK (Handelsregister) Hoe duur is het dan om zo iets te beginnen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K

Het beste antwoord

Wat je nodig hebt is een goede inventarisatie van wat jij nodig hebt. Dit is het beschikbare opstartkosten (KvK, belastingdienst etc.) Alle kosten die daarbij komen zijn aftrekbaar, wanneer je ze goed administreert tenminste.

Ook moet je kijken naar fysieke inventaris zoals een bestelauto, computer, kantoorartikelen etc. Alles moet opgeschreven worden. Ook heb je een boekhouder/accountant nodig die ervoor zorgt dat jouw papieren kloppen. Een goed gesprek met zo'n persoon, voordat je begint, kan verhelderend werken, en je kunt een hoop kosten besparen.
Voor dit alles heb je een startkapitaal nodig. Dit soort dingen regel je met de bank. Daaraan geef je aan wat je eigen vermogen is aan het begin van je onderneming. Maar ook geef je aan hoeveel vreemd vermogen (lening) je nodig hebt. Ook de bank kan je goed adviseren.
Tip: Luister naar ALLE adviezen. Ook als je het advies al eerder hebt gehoord. Er is altijd wel iets dat je opsteekt. En vraag heel veel. Beter te veel vragen, dan dat je ergens iets fout gaat doen. Soms is vragen naar 'the obvious' ook een mooie manier om meer te leren.

Volgende stap is kijken wat je wilt verdienen. Dit worden ook kosten voor je onderneming. Alle kosten bij elkaar opgeteld, gedeeld door het aantal verwachte honden dat je gaat uitlaten, is de verkoopprijs per hond dat je uitlaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In geschreven staan bij de KVK kost mij ongeveer €41 per jaar. Nadeel is wel dat je adres en alles op internet staat, en er ook niet meer vanaf komt. Ik heb wel eens gevraagd of ze mijn adres van internet af wilden halen ivm met lastig gevallen worden, dat kan alleen als je je uitschrijft. (en zelfs dan blijft je adres staan) Een KVK nummer is niet echt een must. Met een KVK nummer laat je aan je klanten zien dat je eerlijk bent. Meer niet. (ja, je krijgt een hoop reclame van bedrijven door de deur omdat ze je adres hebben gevonden bij de KVK). Terwijl als je gewoon je inkomsten aan de belasting opgeeft er niks aan de hand is.

En wat het kost om een bedrijf te beginnen? Dat hangt er vanaf wat je aanschaf voor je bedrijf.. Al denk ik dat je met een hondenuitlaatservice klaar bent met een paar riemen, voer en... (ik heb geen hond en weet niet wat je allemaal nodig hebt voor zo'n dier).