Webwinkel starten met producten uit china?

Wat mag ik allemaal invoeren van uit china voor mijn webwinkel? Stel een Ps3 controller look a like imitatie dus, mag ik deze invoeren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou als ik jou was geen PS3 controllers look a likes importeren. Er bestaan al zoveel webshops in Nederland die deze verkopen, en daarnaast zijn het vaak gewoon rotdingen die snel kapot gaan. Of was het eerder een voorbeeld?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hee hee Ja was vooral een voorbeeld. heb het toen wel verkocht liep wel lekker alleen vraag me af of dat niet illigaal was.

Het beste antwoord

Je mag alles invoeren wat je wilt. Wel dien je je als ondernemer in te schrijven in de KvK, en ben je belastingplichtig. De KvK en Belastingdienst kunnen je alles vertellen over het ondernemerschap.
Voor het invoeren van Imitatie moet je wel rekening houden met verlies in de vorm van garantie. Wanneer producten niet werken, zul je de kosten hiervan vaak niet terug kunnen vorderen van een bedrijf in China. Dit is dus voor eigen rekening.
In Nederland is het overigens verboden om imitatie als zijnde échte producten te verkopen. Je zult op je site dus moeten aangeven dat het om imitatie gaat.