Een internetbedrijf is kort gezegd een bedrijf dat alleen maar actief is op het internet en niet zoals niet internetbedrijven ook buiten internet.

Een internetbedrijf heeft vaak ook geen vaste locatie, zoals een niet internetbedrijf wel heeft, vaak is hier het hoofdkantoor gevestigd.

Toegevoegd na 5 minuten:
Op de volgende pagina heb je een paar voorbeelden met verschillende internetbedrijven:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Categorie:Internetbedrijf

Deze bedrijven zal je bijvoorbeeld niet in een winkelstraat vinden, wat vaak niet internetbedrijven wel hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je een bedrijf registreert als internetbedrijf mag je geen fysieke winkel hebben met openingstijden enz.

Alle handel verloopt dus over internet en de post of andere bezorg diensten.

Het kan natuurlijk wel dat een gewoon bedrijf met fysieke winkel ook een webshop opent. Maar anders om mag het niet.