Hoe worden VVV bonnen betaald?

VVVbonnen, iedereen kent ze, maar waar zit nu die extra omzet in. Betaald de gemeente deze bonnen, de ondernemersverening? ik zie niet hoe dit tot extra omzet leidt. mensen kopen een VVVbon, de winkelier verdiend daar aan, maar vervolgens geeft de klant die VVVbon ergens anders weer uit. Wat doet zon winkelier dan met een VVVbon, wie betaald hem?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

De winkelier krijgt geld van de de firma die de vvv bon uitgeeft. er wordt dan 4.5% provisie betaald over de waarde van bon:

komt van de link:
Je betaalt slechts 4,5% provisie over de bonnen die daadwerkelijk bij je worden besteed. Komt nog eens bij dat tachtig procent van de klanten met een VVV Cadeaubon méér besteden dan de bonwaarde. De provisie over de totale kassa-aanslag ligt in de praktijk dus lager.

Neem het voorbeeld waarbij jouw klant een totale kassa aanslag heeft van €25,- en betaalt met een bon van €10,- en de rest contant. Je betaalt dan 4,5% provisie over €10,- (€0,45) maar een aanmerkelijk lager percentage over de totale kassa-aanslag. Namelijk slechts 1,8%. Kortom: lage provisie en gemakkelijk meer omzet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als jij een VVV bon voor een tientje koopt gaat er €10 euro in de centrale pot. De ontvangende winkelier meldt later dat hij een VVV bon heeft ontvangen en krijgt, nadat het nummer is geregistreerd, €10 euro op zijn rekening.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de organisatie die de VVV bon verkoopt doet dit via verkooppunten. deze verkopers ontvangen een kleine vergoeding van de organisatie. de koper heeft nu een bon met een waarde van bijvoorbeeld € 10,-- en hij heeft hier ook € 10,-- voor betaald. de koper geeft de bon meestal als een cadeau aan iemand anders. de klant besteed de bon bij een aangesloten winkel en koopt hier weer iets voor van € 10,--. de winkelier heeft dan een bon van € 10,-- in de kassa en levert deze weer terug aan de organisatie voor een iets lager bedrag. het verschil komt ten goede aan de organisatie en de verkoper van de bon.

per saldo verkoopt de winkelier iets aan een klant met een verkoopwaarde van € 10,-- en hij ontvangt iets minder als hij de ontvangen bon afgeeft.
de winkelier geeft een beetje korting die aan de organisatie en de verkoper van de bon ten goede komt.

je kan iemand natuurlijk ook geld geven maar veel mensen geven nu eenmaal liever een bon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat om het idee daarachter.

Een VVV bon verkoopt zich doordat je deze bon in meerdere winkels kunt uitgeven. De winst op een bon komt weer doordat de winkeliers meebetalen om gebruik te maken van deze bon.