Hoe kan ik een business-idee snel uitbouwen tot een winstgevende zaak die ik dan kan verkopen?

Waar vind ik de mensen die bereid zijn voor een aanzienlijk bedrag een winstgevende business over te kopen? En aan welke voorwaarden moet zo'n business voldoen?

Toegevoegd na 2 uur:
NIEUWE FORMULERING VD VRAAG:

Aan welke voorwaarden moet een businessplan voldoen om er op korte termijn (max. 3 jaar) een winstgevende business van te maken (die ik dan kan verkopen)?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als dat bedrijf goed loopt, zullen er vanzelf mensen komen die interesse zullen tonen. Maar aangezien de markt niet goed is, vooral voor kleine bedrijven, zijn die investeerders schaars.

Antwoorden (5)

Ik, maar ik geef eventueel niet meer dan 10 keer jouw kaarwinst. Dat is een goed voorlopig bod.

Toegevoegd na 1 week:
Na jouw toevoeging:
Het maakt allemaal niet zoveel uit. Jij moet een plan maken en implementeren. Er zijn altijd mensen, die x maal de jaarwinst willen betalen. Dus de voorwaarde is: een plan bedenken, voor een bedrijf met een fatsoenlijke jaarwinst. De omzet is niet zo belangrijk. Je moet de jaarwinst wel een paar jaar gehaald hebben.

Er zijn zoeveel mogelijkheden en de meeste goede plannen zijn nog niet bedacht.
Dus: go for it if you can...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
Beetje raar. Je hebt geen idee waar Roel het over heeft en komt meteen met een bod. Mooie business....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je dat een bod afhankelijk is van je jaarwinst? Dan is 10 keer de jaarwinst naar mijn gevoel een zeer goed bod.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Roel: Hudig Langeveldt is verkocht aan AON voor 14 keer de jaarwinst, maar ik neem een risicopremie van 4 keer de jaarwinst. @Paulus, ik geef het toe: de wegen van het kapitalisme zijn ondoorgrondelijk. Maar ik zal ieder aanbod waarvoor ik 10 keer de jaarwinst moet betalen zeer serieus in beschouwing nemen.
Waar: in je dromen

Als dat zou kunnen met wat tips die je hier krijgt zou iedereen het toch doen??????
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet het ook nog kunnen hé Summo. Ik heb namelijk een talent om goede business-ideeën te verzinnen en eventueel mee op te starten, maar eens het werkt is de uitdaging er voor mij af, en wil ik het doorgeven aan mensen die juist daar talent voor hebben. :-)
Je haalt twee dingen door elkaar: in je vraag heb je het over een business-IDEE, in de toelichting over een winstgevende business. De kunst van ondernemen is nu juist om het eerste om te zetten in het tweede ...

Een idee verkoop je alleen met een zeer goed onderbouwd ondernemingsplan, op het een winstgevende business komen winst beluste kopers bijna vanzelf af.

Voorwaarden: het moet winstgevend zijn, simpel als dat.
Moderne investeerders willen binnen enkele jaren winst. Bij voorkeur Winst of WINST uit hun investering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Je hebt gelijk: ik stelde twee vragen in één. Mijn vraag zou hier dus beter zijn: aan welke voorwaarden moet een businessplan voldoen om er een verkoopbare winstgevende business van te maken?
Het is onmogelijk van te vore een plan maken voor het opzetten van een business, waarvan je zeker bent, dat het na drie jaar verkoopbaar is.
Zeker je kunt marktonderzoek gaan doen, afzetmogelijkheden naar het buitenland, verdiepen in geschikt vakkundig personeel, financieel je plan rond krijgen, een goed P.R. plan opzetten en financieren, verdiep je in de concurrentie, de verwachtingen naar de toekomst,
een juiste lokatie, een goede naam voor je bedrijf.
Bij ieder idee heb je ook een zeker geluk nodig, zoniet, dan is het over en uit.
De huidige maatschappij, verandert steeds sneller, zelfs een jaar vooruit kijken is al eigenlijk niet meer goed mogelijk.
Natuurrampen, grote geldontwaarding, grote werkeloosheid, uitbreken van een wereldwijde besmettelijke ziekte, uitvallen van het internet door een terroristische aanslag, het totale instorten van de bankwereld, het wegvallen van de vraag naar bepaalde artikelen, het wettelijk verboden worden van die artikelen, met oog op het milieu, concurrentie uit het buitenland ( China), extra belasting druk, zelf ernstig ziek worden enz. enz.
Denk niet dat zal mij niet overkomen, dan heb je de eerste fout al gemaakt voordat je bent begonnen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ga er van uit dat ieder goed plan al bedacht is en waarom jij het beter denkt te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel voor je antwoord. Ten eerste werkt het wat relativerend, da's altijd goed, en het wijst me op een heel belangrijk aspect: waarin zou ik het verschil kunnen maken? Als ik daar een antwoord op kan formuleren, ben ik zeker al op de goeie weg. Hartelijke groet, Roel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De mening van Ed geeft precies aan waarom Nederland en Griekenland in een crisis zitten. De meeste goeie ideen zijn nog niet bedacht. En zoals Roel al zegt, de meeste mensen kunnen helemaal geen idee ontwikkelen.
Dus Roel, go boy go!
In de eerste plaats dien je zelf marktonderzoek te doen.
Wat in Nederland aanslaat kan in de rest van de wereld met argusogen bekeken worden en hetgeen in Nederland afketst kan evengoed de stunt van de Eeuw worden.

Besef ook heel goed dat eender welk concept sneller dan ooit moet kunnen inspelen op de constant veranderende noden (grillen?) van de potentiële klant.

Besef ook dat in tijden van crisis steeds meer de regel van 'een minimum aan investering en een maximum aan rendement' wordt gehanteerd. Met andere woorden steeds minder mensen zijn bereid om veel geld neer te tellen voor een zaak die opgestart is door iemand die met zekerheid zijn interesse verliest in de opvolging ervan.

Besef ook dat er wereldwijd miljarden gepatenteerde top-ideeën in de vriezer liggen omdat ze wachtende zijn op de juiste tijd om ze ten uitvoer te brengen. De kans is dus heel reëel dat jouw idee niet zo nieuw is doch alleen maar nieuw lijkt omdat anderen geduldig hun tijd afwachten om ermee naar buiten te komen.

Ik zeg absoluut niet dat jouw idee onmogelijk uit te voeren is doch je zal verdomd alert moeten blijven om niet telkens opnieuw met een achterhaald idee op de proppen te komen.
Begrijp je wat ik bedoel?

Hoe dan ook, als je gelooft in de slaagkansen van jouw ideeën dan kom je via via wel de juiste mensen tegen die jou inwijden in de wereld van vindingrijke business developers.

In België bestaat de organisatie Syntra (zie link) waar je voor een heel schappelijke prijs en op korte termijn praktijkgerichte opleidingen kan volgen aangaande de materie die jij hier aanhaalt. Wellicht bestaat er in Nederland ook zo'n organisatie.
(Kijk eens bij de 2e link)

Op zo'n cursusdagen kan je makkelijk aan netwerking doen in functie van jouw plannen.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel voor je uitgebreide antwoord. Ik geloof ook dat je voortdurend bereid moet zijn te innoveren, mee moet blijven met de wijzigende klant- en marktomstandigheden. Met hartelijke groet, Roel