Hallo, hoe kun je een product onder de aandacht brengen zonder te spammen?

Ik verkoop een product die de politie gebruikt. Mag ik zomaar een email naar de politie sturen, of een brief sturen met informatie over dit product? Of mag je corpsen bellen? Of zijn er eigenlijk geen manieren om je product onder de aandacht te brengen, zonder te spammen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (6)

je mag gewoon een politie kantoor binnenlopen en vragen naar leiding. doe daar je verhaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou je niet mogen bellen? Als je het alarmnummer maar niet belt. Je zou hen ook een folder kunnen toesturen over het product dat je verkoopt. Eventueel maak je die folder zelf. Let er dan wel op dat je Nederlands klopt. Het is nl. een product DAT en niet een product die. Ook de interpunctie kan beter. Folders die niet in goed Nederlands zijn gedrukt worden sneller terzijde gelegd dan folders die wel in goed Nederlands zijn gedrukt. (Het valt met jouw Nederlands overigenswel heel erg mee).

Toegevoegd na 1 minuut:
De spatiebalk werkt soms niet goed. Er moet natuurlijk een spatie tussen overigens en wel in de laatste alinea.

Toegevoegd na 1 minuut:
De spatiebalk werkt soms niet goed. Er moet natuurlijk een spatie tussen overigens en wel in de laatste alinea.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spammen is ongevraagde info versturen op een wijze dat het hinderlijk is. Vooralsnog vallen vertegenwoordigers daar niet onder dus mag je overal binnen lopen en je product aanprijzen.
Ik weet niet hoe het zit bij de NL politie, of elk corps mag bepalen waar ze dingen inkopen of dat iets centraal geregeld is.
Probeer uit te zoeken wie er over gaat bij het corps dat je wilt bezoeken, bijv de 'magazijnbeheerder' of zn equivalent bij de politie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat mag, als jij een lijstje van contacten binnen de politie hebt die mogelijk geïnteresseerd zijn in jouw product, kun je dat lijstje gebruiken. Een aantal mensen zullen je mail geïrriteerd in de trash mikken, anderen zullen je product echt bekijken. Zorg er voor dat je er achter komt WAAR binnen het korps de beslissingen over aanschaf van jouw soort product gedaan worden, en richt je op die mensen.

Het is minder verstandig om de algemene e-mail van de politie te gaan 'spammen' met je mail, want daar valt weinig goeds van te verwachten.

Je kunt ze ook opbellen en beleefd vragen of je je product eens een keertje mag laten zien en demonstreren. Verder werkt het goed om b.v. een instructiefilmpje op Youtube te zetten, en daar in je mailing naar te verwijzen. Je kunt ook zorgen dat je product op vakbeurzen vertoond wordt, door er zelf te gaan staan of door aansluiting te zoeken bij een leverancier van meerdere producten voor de politie die jouw product misschien wil verkopen als onderdeel van zijn eigen assortiment.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spammen naar particulieren is al heel lang verboden. Maar spammen naar bedrijven en instellingen is ook niet toegestaan. Als ik goed ben geinformeerd geldt dat laatste sinds 2009.

Hoewel het met de problemen die je zult kunnen krijgen, door de politie een spammetje te sturen, in de praktijk wel mee zal vallen, kun je je wel afvragen hoe effectief dat is. De kans dat zo'n mail ongelezen in de prullenbak verdwijnt is groot. Zelfde geldt voor een reclamefolder per brief.

Voor je je plannen verder uit gaat werken, zul je je eerst eens goed moeten afvragen waarom de politie zo nodig jouw handboeien, busjes pepperspray of bonnenboekjes zou moeten kopen. Veel betere kwaliteit? Handiger in het gebruik of kun je het veel goedkoper leveren? Als dat allemaal niet zo is, dan heeft het geen zin, want het lijkt me onmogelijk om je tussen de bestaande leveranciers te wringen.

Het beste is hier de informele weg. Maak een afspraak voor een gesprek op een wat groter politiebureau, maak eens een praatje met je wijkagent en vraag hoe je dit aan moet pakken, of neem contact op met het ministerie van Ministerie van Veiligheid en Justitie.

Ik maak uit je vraag en toelichting op, dat je geen enorm bedrijf hebt dat gespecialiseerd is in politie-spullen, maar dat je een beginnende ondernemer bent, met creatieve ideeen. De overheid stimuleert dat laatste juist, en als je het een beetje handig aanpakt, d.w.z. geen agressieve reclame, maar de informele weg, zullen ze je best te woord willen staan. Het uitgangspunt van een gesprek of correspondentie zal dus moeten zijn de informatie die jij wilt, en niet direct de drang om spullen te verkopen. Dat laatste komt vanzelf, als dat mogelijk is.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Politie heeft een vast bedrijf waar het al haar spullen koopt. Ze zullen daarom vrees ik niet geïnteresseerd zijn in je spullen. Dit komt puur omdat alles 100% veilig moet zijn.