Wat zijn je rechten op zorgtoeslag, huurtoeslag en kindgebonden budget na faillissement?

Wij zitten sinds een maand in een faillissement en vallen nu onder curatele. Ik ben ondertussen al aan het werk en mijn vrouw is thuis. We hebben op toeslagen.nl gekeken op welke toeslagen we recht hebben. Nu blijkt dat we recht hebben op, zorgtoeslag, huurtoeslag en kindgebonden budget. Dit is alles bij elkaar 338,00. Mag de curator dit afpakken voor de boedelrekening? Of mogen we deze toeslagen zelf behouden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (2)

In bepaalde gevallen kan er beslag gelegd worden op de toeslagen. Je kunt altijd een schriftelijke vraag stellen aan de toeslagen en dan krijg je binnen acht weken schriftelijk bericht. Het adres vind je op www. Toeslagen.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doorgaans worden die toeslagen bij je inkomsten gerekend maar krijg jij er niet meer door. Maw dat kan je dus niet zelf houden. Maar overleg met de curator wat mogelijk is. Weet dat je sowieso niets zonder de curator kan doen dus het heeft geen zin om het te verzwijgen.