Salarisindicatie in advertentie fulltime of parttime?

Ben ik weer eens met een werkvraag, vergeef me.
Als in een personeelsadvertentie voor 32 uur een inkomen vermeld staat, moet ik er dan van uit gaan dat die op basis van 40 uur is of is het dan al voor die 32 uur? Er staat verder niets bij.
En het bedrag is dan 'max., afhankelijk van leeftijd en ervaring' hoe groot is de kans dat ik met ruim 12 jaar ervaring en leeftijd 36 het volle bedrag kan verwachten?

Toegevoegd na 7 minuten:
Quote onder 'ons aanbod': " Het salaris bedraagt maximaal €1.111 per maand (afhankelijk van leeftijd en ervaring), exclusief vakantietoeslag en een eindejaarsuitkering."

Toegevoegd na 2 uur:
Genoemde bedrag is fictief...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

De vacature is voor 32 uur. Het salaris dat aangegeven is is voor die positie.

De kans dat je dit maximum krijgt is afhankelijk van de range. Je kan er bij een positie vanuit gaan dat je elk jaar een tree omhoog gaat, en dat een schaal omhoog meestal lastig is te krijgen. Je moet ind e CAO kijken hoeveel treden & schalen er in de range zitten die gegeven wordt. Dan kijk je waar je uit komt, van de onderste tree tellende naar 12 stapjes hoger.

De kans is groot dat je dan op 3/4 van de range uit gaat komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je salaris is geindiceerd op een 36 urige werkweek (althans bij het rijk) Je verdere ontwikkeling en ontplooiing hangt af van je competenties. Dus doe je best!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In dit geval kan ik me absoluut niet voorstellen dat dit bedrag voor 40 uur is. Vandaar dat ik zeg dat dit bedrag is gebaseerd op 36 uur.

Ik vind het overigens wel een laag bedrag als je het vergelijkt met een uitkering, maar dat terzijde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, OK, ik heb een fake bedrag ingevuld aangezien hier ook bekenden komen en ik niet wil dat mensen weten wat ik (ongeveer) verdien. Met dit bedrag zou ik idd beter mijn uitkering kunnen houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ok, misschien wel handig om dat in het vervolg te vermelden ;) Vaak staat er bij advertenties bij dat het salaris op basis van 36/40 uur is. Als het er niet bij staat, dan ga ik er vanuit dat het salaris op basis van het aantal uren is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De uitkeringen zijn ook erg hoog in relatie tot minimumloon.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Marleen: ook alleen maar voor een x-aantal maanden. En bovendien, ik heb jarenlang betaald voor de WW die ik nu krijg, zou dan niet eerlijk zijn als je meteen terugkeldert naar minimumloon.
@Kiswum de hoogte van het salaris is niet belangrijk, of er nu 8.000 staat of 1.000 de vraag voor hoeveel uur het is blijft hetzelfde.
Lijkt mij absoluut voor 32 uur, en dan nog is het een erg laag maximum, tenzij je een fictief bedrag hebt ingevuld.

Met 12 jaar ervaring en jouw leeftijd gok ik dat je redelijk in de buurt van het maximum hoort te komen.