Kan je een zakelijke rekening openen voor verschillende handelsnamen?

Stel dat je een bedrijf heb met meerdere handelsnamen. Is het dan mogelijk om voor elk handelsnaam een aparte rekening te openen op die naam? (Ongeacht dat het allemaal onder 1 kvk nummer staat en bedrijfsnaam)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.1K

Antwoorden (3)

Dat is zelfs verplicht. De bank opent geen zakelijke rekening op naam van meerdere ondernemingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natha2011, verschillende handelsnamen is niet hetzelfde als meerdere ondernemingen.
ja, je kan zoveel rekeningen openen als je wilt. Het is wel zo dat je voor elke rekening ook kosten hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een bedrijf heeft een handelsnaam. Elke handelsnaam dient een inschrijving te hebben bij de KvK en dus ook een BTW nummer. Per handelsnaam kun je meerdere bankrekeningen hebben.
ronron1212
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een bedrijf kan meerdere handelsnamen hebben. Het recht op een handelsnaam ontstaat als je een naam als eerste naar buiten toe gebruikt. Bijvoorbeeld door de naam te vermelden op facturen, bedrijfswagens en in advertenties. Registratie in het Handelsregister is niet nodig om het recht te laten ontstaan. Per KVK-nummer in het handelsregister kun je meerdere handelsnamen registreren. Een apart inschrijvingsnummer bij de KvK is dus niet nodig. Bron: site van de KvK.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor paca29