Hoeveel van de startende bedrijven gaat failliet binnen bijvoorbeeld de eerste drie jaar?

Elk jaar zijn er vele mensen die voor zichzelf beginnen. De één een advies bureau de ander een winkel.
Maar wat is nu het percentage van het aantal mensen die het niet redden de eerste drie jaar

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8.2K

Het beste antwoord

% zijn er al genoeg genoemd.
Het is de kunst om niet failliet te gaan.
Een van de grootste fouten is dat men geen geduld heeft om de zaak op te bouwen. Men wil gelijk verdienen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Het zal je misschien verbazen, maar 80% van de startende ondernemers overleeft de eerste twee jaar.
En 60% de eerste vijf jaar.
14 jaar geleden
61% van de startende ondernemers gaat binnen 3 jaar failliet of moet stoppen. Slechts 8% wordt echt succesvol.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Saillant is dat vrouwelijke ondernemers het beter blijken te doen dan mannen. Slechts 14,6% van de vrouwelijke ondernemers gaat failliet, tegenover 85,4% van de mannelijke collega-ondernemers, zo blijkt uit onderzoek van Kredietbureau Graydon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeer interessant detail +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thx, en het is trouwens wel een schrikbaren verschil vind ik; niet iets van tien procent ofzo maar gewoon ruim 70%!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zal ik maar starten met een winkel i.p.v. mijn man.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol. Lijkt me zeer verstandig jah!!! ;-)
itsme
14 jaar geleden
dat is een serieus probleem: samen gaat dus 100% failliet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tuurlijk niet... *zucht*
Van alles vrouwen gaat 14,6% failliet.
Van alle mannen 85,4%
Dus 85,4% van de vrouwelijke ondernemers haalt het en 14,6% van de mannelijke ondernemers.
itsme
14 jaar geleden
Wellicht van de failliete ondernemers is 85,4% man en 14,6% vrouw. Dat kan ik wel geloven. Maar dat is wat anders dan wat jij zegt.
*zucht*
Startende ondernemers die failliet gaan in de eerste 5 jaar gaan veelal failliet door mismanagement. En dit zie ik vanuit die groep steeds meer gebeuren. Men is te vroeg geneigd zich een salaris toe te bedelen dat hoort bij dat van een gerenomeerd bedrijf...

En zelfs in de branches waarin de marges soms kunnen oplopen tot 7000% (dit is echt waar) is het soms lekker geld verdienen. Maar dit geldt voor de periode dat je in je eentje het bedrijf runt. Zo gauw je personeel in dienst neemt slinkt die 7000% marge tot hooguit 15%. En hiermee moet je dus je uitgavepatroon gaan veranderen. En hier gaat het veelal mis in de categorie startende ondernemers...

En hierdoor zal een bepaald percentage de bedrijfsactiviteiten staken. Dit zijn de mensen die inzien dat het al met al niet werkt. Maar nog steeds een te groot gedeelte is blind voor negatieve signalen en gaat tegen beter weten in door met ondernemen. Met als eindresultaat dat van de startende ondernemers binnen 5 jaar zo'n 50% failliet is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn schatting is 70%.

Toegevoegd na 22 minuten:
Het kon nog wel wat hoger uitvallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volvo heeft het antwoord al gegeven.
+ voor volvo
uitleg duurt te lang er zijn zoveel factoren zoals tijd niet te veel uitgeven wel investeren maar geduld en opbouwen niet denken dat je rijk bent maar... ik hou het kort + voor Volvo J-w