Mag ik na een faillissement ook mijn computer behouden? Deze is nu 6 jaar oud dus zal weinig waarde voor curator hebben.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Dat ligt helemaal aan de curator. De ene legt overal beslag op, inclusief je hele inboedel, de ander doet dat alleen met je bankrekening (inkomsten). Ik zou voor de zekerheid alle bestanden die je niet wilt verliezen even op cd zetten. En tegen de tijd dat je meer duidelijkheid hebt ook format C: geven. Je moet natuurlijk niet hebben dat jouw (privé)gegevens en -bestanden bij iemand terecht komen die het allemaal niets aangaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er staat in de wet op welke delen van een inboedel GEEN beslag mag worden gelegd. (een normale kledingkast met kleding, bed en beddengoed en nog andere eerste levensbehoeften. Wel een goed advies van je om de computer grondig te schonen..(+ daarvoor)..het format commando is daarvoor niet zo geschikt. Onderstaande link gaat daar ook op in. http://www.denhaag4u.net/komp_refurbisch/harddisk-opschonen/erase-programma.htm
De curator komt bij je thuis kijken, zodra je het faillissement hebt aangevraagd. Het is beter om het zelf aan te vragen, dan het je te laten overkomen. Een computer van 6 jaar heeft geen verkoopwaarde meer, en daar zal hij zich niet druk over maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen - Maar lang niet iedere curator komt echt kijken wat je thuis hebt staan.
Nee joh,de curator neemt
alles mee.
Je ben toch failliet.