Wat moet ik doen als mijn vca niet geldig is ?

Goedenavond,

Ik heb twee jaar geleden mijn vca diploma behaald. Maar nu blijkt het dat het niet geldig is. De Aarbeid inspectie heeft dat tegen mij gezegd. Wat nu ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

In principe is het VCA certificaat 10 jaar geldig. Na wat zoeken via Google kwam ik het bericht tegen dat veel VCA diploma's ongeldig zijn verklaard omdat het examen niet op de juiste wijze is afgenomen. OP de link daaronder kun je checken of jij in het VCA register staat. Tevens vind je daar een link, waar de nummers op staan van de certificaten die ongeldig verklaard zijn. Als het goed is staat er op jouw certificaat ook een nummer. Ik heb hem hieronder (het is de laatste link) nog even bijgevoegd. Is jouw certificaat inderdaad ongeldig verklaard, dan zul je op nieuw examen moeten afleggen. Dat kan dan via je werkgever. Maar dan moet je werkgever je dus wel examen laten doen bij een erkend opleidingsinstituut om er voor te zorgen dat je certificaat dan wel geldig is. Maar dat zijn dus zaken die je werkgever goed moet regelen. Jij kan er niks aan doen als het examen destijds niet op de juiste manier is afgenomen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je hebt je diploma dus na 2004 gehaald, dat betekend dat jouw gegevens als het goed is zijn opgenomen in het centrale register van VCA, hier dus: http://www.vca.ssvv.nl/
Staan jouw gegevens er niet in dan is er iets misgegaan.
Neem dan contact op met examencentrum VCA waar je examen is afgenomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben je leiding gevende dat is een ander vca