Hoe bereken in mijn balans de debiteuren &crediteuren als je ervan uitgaat dat de betalingstermijn voor beide partijen ongeveer 30 dagen is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.7K

Het beste antwoord

De betalingstermijn bepaalt de DSO (Days Sales Outstanding). Op je balans staan al je openstaande posten, ongeacht of je ze vandaag, morgen of volgende week betaald krijgt.

Pas als je weet dat je een post niet meer betaald zal krijgen (na een faillisement van een klant bijv.), verdwijnt de post van de balans naar de winst en verlies (onvorderbare rekeningen o.i.d.).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De balans is een momentopname, dus dat is een telling van je aanwezige middelen, met aftrek van je openstaande crediteuren, en bijtelling van je openstaande debiteuren.