Hoe zit het met aansprakelijkheid als je een eenmanszaak hebt en je hebt privé-schulden?

Ik weet dat als je bij een eenmanszaak schulden hebt je dit moet betalen met privé-geld. Maar hoe zit dat andersom? Stel je hebt een huishoudelijke uitgave gedaan. je moet 20.000 betalen en je hebt maar 10.000 privé geld. Moet je dit dan betalen met geld uit je zaak of niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Een eenmanszaak is een prive onderneming dus met prive en zakelijk vermogen verantwoordelijk voor alle schulden.
ronron1212
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een eenmanszaak is geen rechtspersoon dus werk en privé zijn niet gescheiden!

Toegevoegd na 2 minuten:
Dus als je het niet kan betalen kunnen ze je spullen in beslag nemen.
12 jaar geleden
Als je bv of een nv bezit ,dan ben je meestal niet
aansprakelijk.
Met een eenmans zaak is dit heel anders.
Je kan altijd aangesproken worden op je
wandel en handel.